Skip to main content

CEO Petronas Sepatutnya Sudah Di buang Kerja Mulai Hari Ini




Jika saya PM Najib, Shamsul Azhar Abbas yang juga 
CEO Petronas sepatutnya sudah di buang kerja mulai hari ini kerana bila dia membuat kenyataan bahawa "Ia (akta kemajuan petrolium) menyebut rakyat Malaysia, jadi ia boleh milik kerajaan, boleh juga kepada pembangkang, dan sesiapa sahaja.

 Kami (Petronas) ini adalah penjaga,” kerana dia tidak memahami bahawa Petronas dan minyaknya adalah Perbendaharaan Negara, setiap Perbendaharaan Negara akan di jaga oleh Kerajaan yang memerintah dan bukannya orang yang menguruskan Perbendaharaan itu. 


Maka rakyat Kelantan dan Sabah pun bertanya.. jika dia milik rakyat Malaysia.. kenapa royalti minyak tidak diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada Kerajaan Negeri Kelantan? dan kenapa Sabah tidak di naikan royalti. Keputusan itu di buat oleh siapa? Pengurusan profesional di Petronas atau oleh Kerajaaan Barisan Nasional.Dengan kenyataan itu. diharapan CEO Petronas ini akan konsisten bercakap benar di Mahkamah, bila kes royalti minyak di Kelantan di bicarakan.

Satu perkara yang Shamsul Azhar Abbas, CEO Petronas terlepas pandang ialah memperlekehkan orang politik yang campur tangan di Petronas.. tak kira orang politik di pihak Kerjaaan atau di pihak pembangkang kerana apa2 isu Petronas di bawa ke Parlimen oleh orang politik.. yang menjawabnya orang politik ia itu orang politik yang menjadi Menteri, bukannya CEO Petronas.. mengaitkan Petronas tidak boleh di campuri oleh orang politik menunjukan kebodohannya yang terserlah.

 Simpan le lagi puaka macam ni. Naik pembangkang , sorry le Melayu nak pegang jawatan tinggi. Tengok Hong Leong , YTL, Public Bank, OCBC, IOI....ada yang nama Shamsul ke ?



Comments

Popular posts from this blog

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee....

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee.... Oleh: Noor Hasilah Ismail Lagu Putus Sudah Kasih Sayang akan diingati oleh balu Allahyarham Nasir P Ramlee, Suria Bakar, kerana lagu itulah yang dinyanyikannya untuk menidurkan Allahyarham sejak beberapa bulan lalu. "Sejak pulang dari klinik tiga bulan lalu kerana serangan sakit jantung, dia sering meminta saya menyanyikan lagu itu sebelum tidur tetapi apabila saya menyanyi, dia akan ketawa dan mengatakan suara saya tidak sedap," kata Suria, 44. "Saya telah berkahwin dengannya selama 20 tahun, dan Allahyarham memang suka bergurau. Tetapi sejak beberapa bulan lalu dia sering bergurau tentang kematian dan saya memberitahunya sekiranya dia pergi, maka putuslah sudah kasih sayang. Tetapi Allahyarham ketawa dan berkata, "Kalau Babah tak ada, kahwinlah lagi," dan saya sering memarahinya kerana gurauan yang keterlaluan itu," tambahnya. Menurut Suria kali terakhir Allahyarham sakit teruk ialah pada bulan puasa. Menurutnya All

Seks Luar Tabii Dan Curang Kepada Isteri Adalah Dosa Besar Dan Suatu Jenayah

Semalam di hadapan 3,000 penyokongnya di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata dia tahu siapa dalang penyebaran video seks luar tabii yang dikaitkan dengannya. Dia juga telah berkata ini adalah konspirasi politik untuk menjatuhkannya. Ketua Polis Negara Hamid Bador pula bersetuju dengannya. Azmin dan Hamid Bador kedua-duanya adalah penyokong tegar Dr. Mahathir. Kepada Azmin dan Ketua Polis Negara, sebenarnya isu ini mudah sahaja: Perkara pokok dan isu utamanya adalah adakah Azmin buat perkara terkutuk itu atau tidak? Jika dia buat, dia tidak boleh salahkan orang lain apabila orang itu menunjukkan salahlaku jenayah tersebut. Jika seseorang ditangkap merogol melalui rakaman CCTV yang diletak oleh penyelia bangunan, takkan perogol itu mahu salahkan penyelia bangunan itu kerana melapor dan "berkonspirasi" ke atas dirinya? Jika ada perangkap dan konspirasi jahat untuk menjatuhkan anda sekalipun, sekiranya anda betul seorang alim dan warak dengan

Jenazah Allahyarham Datuk Ismail Hutson selamat dikebumikan

KUALA LUMPUR 21 Julai - Jenazah Presiden Persatuan Zoologikal Malaysia (MZS), Datuk Ismail Hutson, 72, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Seksyen 9, Kota Damansara di sini, kira-kira pukul 12.30 tengah hari ini. Ismail atau nama sebenarnya, Ismail Omar yang juga merupakan seorang pelakon dan terkenal menerusi drama bersiri Anjang Aki meninggal dunia akibat penyakit leukemia dan komplikasi jantung di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya, Selangor pukul 1.17 pagi ini. Beliau meninggalkan dua balu, Zaiton Othman, 67, dan Hafizah Hasbullah, 45 dan tujuh anak iaitu Siti Khatijah; Osman; Faridah; Siti Mariam; Siti Norhayati; Ismail Kamal dan Mohd. Norfitri. Ketika ditemui pemberita, anak ketiga Allahyarham, Faridah, 38, memberitahu, mereka sekeluarga reda dengan berita tersebut selepas doktor memberitahu keadaan kesihatan bapanya semakin teruk. "Arwah dimasukkan ke hospital sejak 10 hari lalu selepas demamnya tidak surut. Selain leukemia yang dihidapinya sejak tahun