Skip to main content

Lebih baik syaitan yang anda tahu daripada malaikat anda tidak lakukan


# Sumber: http://chedet.cc/blog/?p=823 # more-823

Perubahan

1. Dalam kempen untuk menjadi Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama yang menjanjikan perubahan, "masa untuk perubahan," katanya.

2. Beliau berjanji untuk menutup Guantanamo Kem Tahanan.

3. Beliau berjanji untuk menghentikan ujian tahanan oleh Mahkamah Tentera.

4. Beliau berjanji untuk menarik keluar dari Iraq dan Afghanistan.

5. Dan banyak lagi.

6. Sekarang empat tahun ke penggal pertama beliau telah gagal untuk menunaikan janji beliau.

7. Guantanamo masih memegang pengganas kononnya; masih mendera mereka. Tiada mahkamah tentera tetapi tiada perbicaraan oleh mahkamah awam sama ada.

8. Sebaliknya menarik keluar dari Iraq dan Afghanistan, beliau meluluskan "lonjakan" dalam tentera yang dihantar ke kawasan ini. Kemudian beliau ditarik keluar beberapa tentera tetapi tentera Amerika masih berada di kedua-dua negara.

9. Membuat janji-janji semasa berkempen untuk pilihan raya adalah mudah. Menjaga mereka adalah satu perkara yang berbeza. Harapan yang terbaik adalah bahawa memori rakyat adalah pendek. Mereka biasanya akan lupa janji.

10. Sekarang pembangkang di Malaysia telah disalin Obama dan menjanjikan perubahan.

11. Beri mereka peluang yang mereka katakan. BN telah memerintah negara ini selama 55 tahun. Ia adalah masa untuk menukar. Mereka akan menukar ini ke dalam negara kebajikan. Segala-galanya akan menjadi percuma. Tiada yuran untuk pendidikan. Tiada tol. Subsidi yang besar untuk petrol. 20% royalti minyak negeri pengeluar etc.etc.

12. Sosialis dan Komunis telah mencuba idea ini kebajikan negeri. Mereka gagal. Malaysia tidak mempunyai ideologi. Tetapi realitinya adalah bahawa Kerajaan memerlukan wang dalam usaha untuk membangunkan negara ini dan untuk memberi subsidi kos sara hidup untuk rakyat. Tetapi apabila Kerajaan foregoes cukai, tol dan yuran, ia akan mempunyai wang yang kurang. Tetapi ia akan perlu untuk berbelanja lebih pada menjalankan suatu mengekalkan utiliti, lebuh, sekolah, operasi dan kos pembangunan, pencen dan lain-lain

13. Jadi di manakah Kerajaan mendapatkan dana yang diperlukan?

14. Meminjam okay jika wang itu dilaburkan dan memberi pulangan. Tetapi meminjam wang untuk hanya menghabiskan akan membawa kepada bukan pembayaran hutang.

15. Itulah apa yang berlaku kepada Greece. Ia bankrap sekarang. Seluruh Eropah tidak boleh meletakkan kembali bersama-sama sekali lagi.

16. Memang diakui BN telah memerintah negara ini setiap sejak kemerdekaan. Tetapi melihat rekod dan bandingkan dengan negara-negara lain yang mencapai kemerdekaan pada masa yang sama. Bandingkan ia walaupun dengan Barat maju. Mereka berada dalam masalah kewangan yang mendalam dan cuba kerana mereka mungkin, mereka tidak mampu untuk mengatasi krisis.

17. Ingat 1997-98 krisis. Timbalan PM dan Menteri Kewangan cuba penyelesaian IMF tanpa pinjaman IMF. Bank dan syarikat telah berhadapan dengan ancaman kebankrapan daripada pinjaman tidak berbayar. Import kos yang lebih. Kos sara hidup melonjak.

18. Rekod Menteri Kewangan itu adalah buruk walaupun terdapat kesukaan mendakwa kejayaan yang dibawa oleh orang lain sebagai kejayaan beliau. PNB, UIA adalah sebahagian daripada tuntutan.

19. Kini sebagai pemimpin pembangkang, beliau mendakwa untuk membawa perubahan. Apakah perubahan yang baik dia memperkenalkan apabila dia berada dalam Kerajaan? Semua dia berminat dalam bangun tangga kepimpinan UMNO untuk menjadi Perdana Menteri. Bagaimana beliau mencapai objektifnya tidak menanggung penelitian.

20. Lima tahun untuk memberikan perbicaraan sebagai Kerajaan berbahaya. Banyak perkara yang boleh dimusnahkan dalam tempoh lima tahun. Selain Pembangkang sebagai Kerajaan akan memastikan tidak akan ada pulangan untuk BN. Pegawai-pegawai dalam Kerajaan akan digunakan untuk "gempar" (mengancam) sesiapa yang cuba untuk menukar Kerajaan.

21. Sudah kita lihat orang ini yang mendakwa berjuang untuk kebebasan bersuara menyaman dan melawat ke mahkamah untuk menutup mulut pengkritiknya. Kuasa lain Kerajaan akan juga disalahgunakan. Nepotisme dan kronisme akan bekerja kerana sesungguhnya mereka berada dalam parti dia kini mengetuai.

22. Rekod ada. Rakyat Malaysia tidak harus membiarkan diri mereka hoodwinked kerana saya telah hoodwinked oleh kemunculan kesalehan agama pada masa lalu.

23. BN telah mendengar kepada rakyat dan telah mengubah banyak undang-undang dan dasar. Apa yang rakyat perlu lakukan adalah untuk menggesa BN untuk menjalankan apa sahaja menukar keinginan rakyat.


25. Lebih baik syaitan yang anda tahu daripada malaikat anda tidak lakukan.

Comments

Popular posts from this blog

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee....

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee.... Oleh: Noor Hasilah Ismail Lagu Putus Sudah Kasih Sayang akan diingati oleh balu Allahyarham Nasir P Ramlee, Suria Bakar, kerana lagu itulah yang dinyanyikannya untuk menidurkan Allahyarham sejak beberapa bulan lalu. "Sejak pulang dari klinik tiga bulan lalu kerana serangan sakit jantung, dia sering meminta saya menyanyikan lagu itu sebelum tidur tetapi apabila saya menyanyi, dia akan ketawa dan mengatakan suara saya tidak sedap," kata Suria, 44. "Saya telah berkahwin dengannya selama 20 tahun, dan Allahyarham memang suka bergurau. Tetapi sejak beberapa bulan lalu dia sering bergurau tentang kematian dan saya memberitahunya sekiranya dia pergi, maka putuslah sudah kasih sayang. Tetapi Allahyarham ketawa dan berkata, "Kalau Babah tak ada, kahwinlah lagi," dan saya sering memarahinya kerana gurauan yang keterlaluan itu," tambahnya. Menurut Suria kali terakhir Allahyarham sakit teruk ialah pada bulan puasa. Menurutnya All

Seks Luar Tabii Dan Curang Kepada Isteri Adalah Dosa Besar Dan Suatu Jenayah

Semalam di hadapan 3,000 penyokongnya di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata dia tahu siapa dalang penyebaran video seks luar tabii yang dikaitkan dengannya. Dia juga telah berkata ini adalah konspirasi politik untuk menjatuhkannya. Ketua Polis Negara Hamid Bador pula bersetuju dengannya. Azmin dan Hamid Bador kedua-duanya adalah penyokong tegar Dr. Mahathir. Kepada Azmin dan Ketua Polis Negara, sebenarnya isu ini mudah sahaja: Perkara pokok dan isu utamanya adalah adakah Azmin buat perkara terkutuk itu atau tidak? Jika dia buat, dia tidak boleh salahkan orang lain apabila orang itu menunjukkan salahlaku jenayah tersebut. Jika seseorang ditangkap merogol melalui rakaman CCTV yang diletak oleh penyelia bangunan, takkan perogol itu mahu salahkan penyelia bangunan itu kerana melapor dan "berkonspirasi" ke atas dirinya? Jika ada perangkap dan konspirasi jahat untuk menjatuhkan anda sekalipun, sekiranya anda betul seorang alim dan warak dengan

Jenazah Allahyarham Datuk Ismail Hutson selamat dikebumikan

KUALA LUMPUR 21 Julai - Jenazah Presiden Persatuan Zoologikal Malaysia (MZS), Datuk Ismail Hutson, 72, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Seksyen 9, Kota Damansara di sini, kira-kira pukul 12.30 tengah hari ini. Ismail atau nama sebenarnya, Ismail Omar yang juga merupakan seorang pelakon dan terkenal menerusi drama bersiri Anjang Aki meninggal dunia akibat penyakit leukemia dan komplikasi jantung di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya, Selangor pukul 1.17 pagi ini. Beliau meninggalkan dua balu, Zaiton Othman, 67, dan Hafizah Hasbullah, 45 dan tujuh anak iaitu Siti Khatijah; Osman; Faridah; Siti Mariam; Siti Norhayati; Ismail Kamal dan Mohd. Norfitri. Ketika ditemui pemberita, anak ketiga Allahyarham, Faridah, 38, memberitahu, mereka sekeluarga reda dengan berita tersebut selepas doktor memberitahu keadaan kesihatan bapanya semakin teruk. "Arwah dimasukkan ke hospital sejak 10 hari lalu selepas demamnya tidak surut. Selain leukemia yang dihidapinya sejak tahun