Skip to main content

Adakah Ng Phaik Keng @ Rainbow @ Chai Hong perangkap Madu yang ditubuhkan oleh Tan Sri Tan Kok Ping untuk CM Lim Guan Eng?


Kami telah menulis tentang Tan Sri Tan Kok Ping sebagai salah satu kroni terdekat Ketua Menteri Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Ini adalah orang yang mengawal kumpulan-kumpulan kongsi gelap yang terlibat dalam semua maksiat - dari dadah, pelacuran, penyeludupan, perjudian untuk pinjaman sharking - tetapi sudah tentu, camouflaged oleh forays perniagaan dan korporat.

Tan Kok Ping memahami kelemahan lelaki - dia telah berurusan dengan ramai lelaki dan banyak terutama mereka dalam kedudukan yang kuat. Kebanyakan lelaki akan jatuh untuk salah satu ini - Wang, Seks atau Kuasa. Dan Lictor mesti dibawa masuk ke dalam bermain. Dan Lim Guan Eng adalah tidak berbeza. Sudah tentu, tawaran wang melibatkan harta dan sogokan adalah sebahagian daripada senjata yang digunakan berkesan pada Lim Guan Eng Tan Kok Ping, namun Kok Ping diperlukan insurans yang harus faktor wang tidak bekerja apa-apa lagi maka faktor seks dan wanita mesti digunakan. Dalam apa jua keadaan, ia adalah terlalu murah dan sering lebih berkesan.

Ng Phaik Keng adalah wanita yang telah romantis dikaitkan dengan Guan Eng. Dia pasti membawa warna ke dalam hidup Guan Eng. Malah Guan Eng mengetuai kehidupan yang sangat membosankan - dia adalah Chinaman kiasu tipikal yang suka memarahi orang, bertindak macho bijak dan dominan dan perbuatan, yang mempunyai sebuah kompleks syahid palsu ditambah dengan kompleks rendah diri, sekali gus meletakkan beliau ke perlanggaran dan kursus berkonfrontasi dengan sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengan beliau akan menjemput racun dan ucapan kaustik dari beliau dan juga kerana hatinya penuh kepahitan UMNO.



Bagaimanapun, kembali kepada Ng Phaik Keng - dia pernah menjadi ahli parti, Koh Tsu Koon Gerakan di Pulau Pinang apabila Gerakan memerintah Pulau Pinang. Beliau adalah guru siswazah di sekolah Cina di Green Lane, Pulau Pinang dan apabila dia melihat glamor politik, dia mahu dengan ahli-ahli politik yang mendapat perhatian dan terutama pemenang dan jadi dia ditanam rangkaian beliau dan bekerja cara beliau ke dalam Gerakan.

Beliau adalah berbakat juga kerana dia agak baik mencari dan dengan keindahan dan dia menggunakan suara beliau dan keupayaan linguistik beliau dalam bercakap baik Mandarin, Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia, dia cepat pengacara pilihan di acara-acara Gerakan banyak.

Menjelang tahun 2000, dia begitu popular di dalam parti bahawa dia adalah pengacara di Konvensyen Perwakilan Kebangsaan yang telah diadakan di Pulau Pinang. Dia mula meminta lebih dan jadi dia menuntut untuk dibuat ahli majlis dan selepas tahun 2004, dia melobi untuk jawatan setiausaha politik kepada Koh Tsu Koon tetapi tidak berjaya.

Tetapi pendaki sosial bahawa dia - dia tahu bagaimana untuk mendapatkan cara beliau dengan tembakan besar - salah seorang daripada mereka itu adalah Tan Sri Tan Kok Ping yang berada dalam Gerakan kemudian - tetapi yang tidak mendapat banyak kejayaan sehingga 2008 apabila tsunami politik melanda dan Gerakan kehilangan kuasa kepada DAP di Pulau Pinang.

Dia segera melihat peluang dan dia melompat kapal, meninggalkan Gerakan pada tahun 2008 dan digunakan untuk kerja dengan kerajaan negeri DAP baru. Bukan sahaja dia mendapat pekerjaan tetapi telah dibuat salah satu daripada 20 pegawai khas di pejabat Guan Eng. Pada maka dia juga telah menamatkan Ijazah Sarjana beliau di USM dan segera membuat kesan kepada Guan Eng. Dia adalah dalam pasukan besar yang pergi ke Sarawak bagi pilihan raya negeri. Ada dia kagum beliau lebih dengan kemahiran pengacara dan sudah tentu tarikan manis.

Tan Kok Ping teringat beliau dan terdapat pertemuan peribadi di antara mereka dan ia mungkin datang sebagai tidak mengejutkan bahawa apabila dia adalah seorang pegawai khas dengan Guan Eng, dia memudahkan banyak lawatan dan mesyuarat dengan Guan Eng Tan Kok Ping.

Ia adalah Tan Kok Ping yang diatur untuk Guan Eng untuk menyewa salah satu banglo di Jalan Pinhorn sebagai kediamannya. Banglo milik kepada salah seorang ahli keluarga Kok Ping. Tetapi Kok Ping mempunyai agenda lebih jahat kerana dia menggalakkan Ng Phaik Keng untuk membeli sebuah rumah teres tiga tingkat di Villas Slim di Jalan Free School yang merupakan batu jauh dari mana Guan Eng tinggal. Kok Ping berjaya memujuk pemaju untuk menjual unit kepada Phaik Keng pada RM700, 000 pemaju asal harga jualan walaupun harga pasaran rumah adalah sekitar RM1.35 juta.



Idea keseluruhannya adalah untuk mendapatkan Rainbow tinggal berhampiran Guan Eng dan sebenarnya semasa kali apabila Betty telah kembali di Melaka, Rainbow telah melawat dia banyak kali dan Guan Eng juga telah menurun ke dalam rumahnya di Villas Slim. Adakah ini direkayasa oleh Tan Kok Ping supaya Guan Eng jatuh ke dalam perangkap madu dan kemudian akan terhutang budi kepada Kok Ping? Adakah ini sebab mengapa Tan Kok Ping kekal begitu dekat kepada Guan Eng sehingga hari ini - atau adakah ia bahawa Guan Eng tidak boleh mengeluarkan dirinya daripada cengkaman lelaki ini berbahaya dan dengan itu telah melakukan bidaan dan memberikan banyak permintaan.

Apabila skandal itu berlaku dan Guan Eng berhadapan dengan hubungan beliau dengan Rainbow, beliau telah diminta untuk meninggalkan kerana Guan Eng; isteri 's, Betty Lim diserang Guan Eng dan kemudian memberinya ultimatum dan memberikan Rainbow pesanan berarak beliau.

Kisah Rainbow akan terus kerana dia masih tinggal di Villas Slim dan Guan Eng semata-mata tidak boleh lupa dia - Buah terlarang rasa manis anyway. Tetapi Betty adalah berjaga-jaga sepenuhnya. Di sebalik tabir, Tan Kok Ping merancang aktiviti khas dan pertemuan bagi burung dua cinta ... ada apa-apa pertemuan rapat dan hujung minggu dilarang dan percutian yang berlaku di tahun yang lalu?

Teruskan membaca Insider DAP kerana kita membawa anda lebih banyak berita eksklusif dan sepintas lalu ke rahsia pemimpin DAP ...

Daripada Sumber:


Was Ng Phaik Keng @ Rainbow @ Chai Hong a Honey trap set up by Tan Sri Tan Kok Ping for CM Lim Guan Eng?

Source: DAP Insider
http://stopthelies.my/?p=2535

Comments

Popular posts from this blog

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee....

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee.... Oleh: Noor Hasilah Ismail Lagu Putus Sudah Kasih Sayang akan diingati oleh balu Allahyarham Nasir P Ramlee, Suria Bakar, kerana lagu itulah yang dinyanyikannya untuk menidurkan Allahyarham sejak beberapa bulan lalu. "Sejak pulang dari klinik tiga bulan lalu kerana serangan sakit jantung, dia sering meminta saya menyanyikan lagu itu sebelum tidur tetapi apabila saya menyanyi, dia akan ketawa dan mengatakan suara saya tidak sedap," kata Suria, 44. "Saya telah berkahwin dengannya selama 20 tahun, dan Allahyarham memang suka bergurau. Tetapi sejak beberapa bulan lalu dia sering bergurau tentang kematian dan saya memberitahunya sekiranya dia pergi, maka putuslah sudah kasih sayang. Tetapi Allahyarham ketawa dan berkata, "Kalau Babah tak ada, kahwinlah lagi," dan saya sering memarahinya kerana gurauan yang keterlaluan itu," tambahnya. Menurut Suria kali terakhir Allahyarham sakit teruk ialah pada bulan puasa. Menurutnya All

Seks Luar Tabii Dan Curang Kepada Isteri Adalah Dosa Besar Dan Suatu Jenayah

Semalam di hadapan 3,000 penyokongnya di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata dia tahu siapa dalang penyebaran video seks luar tabii yang dikaitkan dengannya. Dia juga telah berkata ini adalah konspirasi politik untuk menjatuhkannya. Ketua Polis Negara Hamid Bador pula bersetuju dengannya. Azmin dan Hamid Bador kedua-duanya adalah penyokong tegar Dr. Mahathir. Kepada Azmin dan Ketua Polis Negara, sebenarnya isu ini mudah sahaja: Perkara pokok dan isu utamanya adalah adakah Azmin buat perkara terkutuk itu atau tidak? Jika dia buat, dia tidak boleh salahkan orang lain apabila orang itu menunjukkan salahlaku jenayah tersebut. Jika seseorang ditangkap merogol melalui rakaman CCTV yang diletak oleh penyelia bangunan, takkan perogol itu mahu salahkan penyelia bangunan itu kerana melapor dan "berkonspirasi" ke atas dirinya? Jika ada perangkap dan konspirasi jahat untuk menjatuhkan anda sekalipun, sekiranya anda betul seorang alim dan warak dengan

Jenazah Allahyarham Datuk Ismail Hutson selamat dikebumikan

KUALA LUMPUR 21 Julai - Jenazah Presiden Persatuan Zoologikal Malaysia (MZS), Datuk Ismail Hutson, 72, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Seksyen 9, Kota Damansara di sini, kira-kira pukul 12.30 tengah hari ini. Ismail atau nama sebenarnya, Ismail Omar yang juga merupakan seorang pelakon dan terkenal menerusi drama bersiri Anjang Aki meninggal dunia akibat penyakit leukemia dan komplikasi jantung di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya, Selangor pukul 1.17 pagi ini. Beliau meninggalkan dua balu, Zaiton Othman, 67, dan Hafizah Hasbullah, 45 dan tujuh anak iaitu Siti Khatijah; Osman; Faridah; Siti Mariam; Siti Norhayati; Ismail Kamal dan Mohd. Norfitri. Ketika ditemui pemberita, anak ketiga Allahyarham, Faridah, 38, memberitahu, mereka sekeluarga reda dengan berita tersebut selepas doktor memberitahu keadaan kesihatan bapanya semakin teruk. "Arwah dimasukkan ke hospital sejak 10 hari lalu selepas demamnya tidak surut. Selain leukemia yang dihidapinya sejak tahun