Skip to main content

JANGAN TEBUK SAMPAN YANG KITA NAIKI BERSAMA DI TENGAH LAUT...


Kita tidak mungkin kita tidak mendapat memiliki semua yang kita inginkan di dalam kehidupan ini...tetapi besyukur lah kerana kita masih dapat menikmati apa yang kita perlukan walau pun hanya sedikit..
Janganlah kita terikut ikut dengan strategy kaum kafir harbi ini yg nak melemahkan apa saja organisasi orang -orang Melayu Islam. Sasaran mereka bukan sahaja kepada pemimpin-pemimpin Islam sahaja, mereka juga ingin  menguasai negara2 Islam.

Antara strategy mereka ialah menimbulkan kebencian rakyat terhadap pemimpin2 Islam dan menyekat, mengganggu sumber dana organisasi orang-orang Islam. Sasaran kebencian terhadap pemimpin sebenarnya dan secara tak langsung memecah belahkan. Ia dibuat dengan terancang dengan menggunakan toikoh tokoh tertentu samaada melalui penyamaran mahupun konon konon beliau adalah penyokong kuat tokoh tersohor...maka belakulah perbezaan kemudian dihasut berterusan hingga serius dan sememangnya jika tidak diperbetulkan akan mengujudkan kolompok baru sepihan yang merugikan.

Saya tertarik kepada anak anak muda yang mempunyai jiwa berani. Ramai pemimpin hebat hari ini, mereka pun begitu berani di ketika zaman muda .. Kebanyakkannya tahanan ISA atau biasa bergari - tak perlu sebut nama sesiapa. Jadi bila saya baca tulisan anakmuda yang berani menyoal tentang kepimpinan negara,, saya tidak melihat itu sebagai sesuatu yg pelik atau janggal.. Yang pelik atau janggal kepada saya ialah mereka yang ada mata tapi buta, ada telinga tetapi pekak,,ada roh tapi mati..ada otak tapi tak berguna.. Anakmuda..biarpun mereka silap hari ini, tapi itu pelajaran yang berguna kepada mereka di masa hadapan.

Bila berdiam tak bercakap soal dalam akuan PM RM 2.6B dipaksa suruh bercakap, bila SPRM sendiri keluar kenyataan rasmi yang duet itu adalah sumbangan dikatakan menipu pula !!  Habis nak suruh PM cakap apa sebenarnya ???

Janganlah kita nak beremosi tak bertempat nak buat apa? dalam rumah UMNO  yang kita orang UMNO dan penyokong UMNO ni pulak lebih mabok dari pembangkang pasal apa? Meroyan tak tentu pasal dah kenapa?

Isu 1MDB takde tapi yang jadi agenda sebenarnya 2.6 billion yang jadi ancam pada pembangkang terutama DAP.
Sabar lah,... YAB Presiden UMNO  Najib Razak tidak akan khianat Orang Melayu apatah lagi apa yang diamanahkan oleh keluarga Tun Razak. Aku yakin sebab PM sendiri berkata dengan pemimpin Bahagian tempoh hari.

Najib Razak ada perancangan untuk membuat parti UMNO/BN  bukan untuk hendak  mengalahkan pada pada PRU14. PM Najib Razak tidak akan menjahanamkan Parti UMNO/ BN dan itu fakta yang mana selama ini Najib Razak lakukan. Kita hendaklah bertenang jangan emosi kita  membabi buta, tunggu semua selesai dan akan sampai masanya kelak kita sama sama bersatu dan berganding bahu untuk menang PRU14 bagi menjamin kuasa Melayu

Para penyumbang tahu mereka menyumbang ke dalam akaun Presiden UMNO. Pihak berkuasa juga tahu. Ia bukan akaun yang dibuka secara sembunyi dan menggunakan akaun penyamar.

Comments

Popular posts from this blog

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee....

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee.... Oleh: Noor Hasilah Ismail Lagu Putus Sudah Kasih Sayang akan diingati oleh balu Allahyarham Nasir P Ramlee, Suria Bakar, kerana lagu itulah yang dinyanyikannya untuk menidurkan Allahyarham sejak beberapa bulan lalu. "Sejak pulang dari klinik tiga bulan lalu kerana serangan sakit jantung, dia sering meminta saya menyanyikan lagu itu sebelum tidur tetapi apabila saya menyanyi, dia akan ketawa dan mengatakan suara saya tidak sedap," kata Suria, 44. "Saya telah berkahwin dengannya selama 20 tahun, dan Allahyarham memang suka bergurau. Tetapi sejak beberapa bulan lalu dia sering bergurau tentang kematian dan saya memberitahunya sekiranya dia pergi, maka putuslah sudah kasih sayang. Tetapi Allahyarham ketawa dan berkata, "Kalau Babah tak ada, kahwinlah lagi," dan saya sering memarahinya kerana gurauan yang keterlaluan itu," tambahnya. Menurut Suria kali terakhir Allahyarham sakit teruk ialah pada bulan puasa. Menurutnya All

Seks Luar Tabii Dan Curang Kepada Isteri Adalah Dosa Besar Dan Suatu Jenayah

Semalam di hadapan 3,000 penyokongnya di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata dia tahu siapa dalang penyebaran video seks luar tabii yang dikaitkan dengannya. Dia juga telah berkata ini adalah konspirasi politik untuk menjatuhkannya. Ketua Polis Negara Hamid Bador pula bersetuju dengannya. Azmin dan Hamid Bador kedua-duanya adalah penyokong tegar Dr. Mahathir. Kepada Azmin dan Ketua Polis Negara, sebenarnya isu ini mudah sahaja: Perkara pokok dan isu utamanya adalah adakah Azmin buat perkara terkutuk itu atau tidak? Jika dia buat, dia tidak boleh salahkan orang lain apabila orang itu menunjukkan salahlaku jenayah tersebut. Jika seseorang ditangkap merogol melalui rakaman CCTV yang diletak oleh penyelia bangunan, takkan perogol itu mahu salahkan penyelia bangunan itu kerana melapor dan "berkonspirasi" ke atas dirinya? Jika ada perangkap dan konspirasi jahat untuk menjatuhkan anda sekalipun, sekiranya anda betul seorang alim dan warak dengan

Jenazah Allahyarham Datuk Ismail Hutson selamat dikebumikan

KUALA LUMPUR 21 Julai - Jenazah Presiden Persatuan Zoologikal Malaysia (MZS), Datuk Ismail Hutson, 72, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Seksyen 9, Kota Damansara di sini, kira-kira pukul 12.30 tengah hari ini. Ismail atau nama sebenarnya, Ismail Omar yang juga merupakan seorang pelakon dan terkenal menerusi drama bersiri Anjang Aki meninggal dunia akibat penyakit leukemia dan komplikasi jantung di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya, Selangor pukul 1.17 pagi ini. Beliau meninggalkan dua balu, Zaiton Othman, 67, dan Hafizah Hasbullah, 45 dan tujuh anak iaitu Siti Khatijah; Osman; Faridah; Siti Mariam; Siti Norhayati; Ismail Kamal dan Mohd. Norfitri. Ketika ditemui pemberita, anak ketiga Allahyarham, Faridah, 38, memberitahu, mereka sekeluarga reda dengan berita tersebut selepas doktor memberitahu keadaan kesihatan bapanya semakin teruk. "Arwah dimasukkan ke hospital sejak 10 hari lalu selepas demamnya tidak surut. Selain leukemia yang dihidapinya sejak tahun