Skip to main content

50 DALIL WAJIB JATUHKAN PAKATAN HARAPAN (PH)

1- Pakatan Harapan (PH) yang kini memerintah tanah air Malaysia kelihatan gagal melaksanakan tanggung jawab mereka dengan baik. Kita sudah melalui 2 Ramadhan dalam pemerintahan PH yang sebelum ini kita bersangka baik dan ada menyokong PH atas dasar untuk menjatuhkan kerajaan lama Barisan Nasional BN/UMNO yang jelas wujud ketidak-telusan dan rosak ketika itu dipandu oleh DS Najib.

Namun sekarang ini setelah dikaji maka didapati PH perlu dijatuhkan dengan kadar segera selagi mereka tidak bermuhasabah diri dan berubah kearah yang sepatutnya dalam mentadbir negara termasuk keperluan menumbangkan PH pada PilihanRaya Umum ke 15 nanti.

2- Maksud wajib menjatuhkan PH dari segi Bahasa dan ‘Urfi disini adalah kemestian dalam perjuangan politik bagi mengsejahterakan rakyat Malaysia yang kian gelisah sejak PH memerintah.

3- Pemimpin dan menteri yang bukan Islam non muslim dari PH sering campur tangan urusan Islam. Perkara ini sangat membimbangkan dan bercanggah dengan Islam dan undang-undang serta amat sensitif.

4- Ekonomi negara tidak meningkat dan merudum. Ini membuktikan PH tidak fokus  dalam memajukan negara.

5- Program Islamik makin berkurangan dari pihak Kerajaan Persekutuan PH. Agensi Islam bawah selian PH lebih fokus kepada program politik jumud dan sangat kurang program Islamik yang membangun ummah.

6- Terpalit dengan ajaran sesat Syiah dan Wahhabi pengganas yang terrorist serta puak yang mengucar kacirkan perpaduan umat Islam dengan isu khilafiah membimbangkan umat Islam.

7- Memalukan negara Malaysia di peringkat antarabangsa dengan kenyataan-kenyataan rasmi pemimpin dan menteri yang jelas memberi imej buruk kepada negara.

8- Matawang ringgit Malaysia susut nilai berbanding matawang negara lain yang juga mengalami masaalah ekonomi. Sepatutnya ia tidak lama namun RM terus jatuh dan rendah berbanding watawang negara lain sehingga kini.

9- Kenyataan pemimpin-pemimpin PH dan menteri-menteri sering berubah-rubah dengan sangat ketara dan bercanggah sesama sendiri.

10- Tiada program memperkasakan Ahli Sunnah Wal Jamaah Al-Asya’irah Al-Maturidiah tetapi mempertahankan Wahhabi yang mempunyai kes luar negara sehingga boleh menjejaskan hubungan Malaysia dan negara lain.

11- Pemimpin sering ke luar negara dalam masa sama semua pemimpin dan menteri akui negara Malaysia mesti dipulihkan. Namun tiada hasil yang bagus bahkan getah dan sawit terus jatuh.

12- Pemimpin PH tidak turun kepadang bersama rakyat secara realiti dan hakiki tetapi banyak menghabiskan masa di pejabat berhawa dingin dan mensyuarat serta pertemuan sesama sendiri sahaja

13- Polisi yang menekan rakyat sudah mula kelihatan dalam keadaan pemipim akui ekonomi negara dan keadaan rakyat dalam keadaan tenat.

14- Penipuan sijil pendidikan pemimpin. Perkara ini sangat memalukan negara dan rakyat Malaysia.

15- Kerajaan lebih gemar bergaduh dengan pembangkang pada isu remeh dan ranting namun tidak pada isu asas dan kepentingan rakyat.

16- Janji manifesto tidak ditunaikan. Ini semua sudah maklum dan dalam kes ini sahaja banyak perkara yang boleh ditimbulkan bagi menyatakan wajib menjatuhkan Kerajaan PH sekiranya mereka masih ditakuk yang lama.

17- Janji manis kepada rakyat dilupakan terus. Bahkan sering buat  buat tak ingat langsung.

18- Tidak akui kesilapan bila jelas rakyat mengetahuinya. Bahkan sombong dengan mengatakan kami kerajaan!.

19- Sangat mempertahan kerusi masing-masing sehingga tidak mahu lepaskan sekalipun terpalit dengan perkara yang tidak senonoh dan tidak sepatutnya.

20- Kekurangan pemimpin yang berwibawa dan ramai umpama terkejut beruk tiba-tiba jadi pemimpin dalam negara.

21- Pemimpin utama tidak menghormati Raja dan Sultan apabila berlaku sedikit pertembungan antara mereka.

22- Pakatan Harapan mempunyai ahli parti dari parti-parti sendiri yang layu dan tidak mampu mempertahankan kerajaan PH.

23- Ramai penyokong PH sudah mula berpaling tadah dari terus menyokong Pakatan Harapan pada banyak perkara.

24- Pemimpin PH apabila ditegur rakyat mereka mengambil sikap tidak endah dan pandai remeh dan enteng tentang teguran rakyat.

25- Pemimpin PH sering menfokuskan perkara yang remeh dalam perlaksanan pendidikan seperti fokus isu kasut hitam sekolah dahulu sebelum isu pendidikan dan penambah-baikan pelajaran.

26- Sudah mula kelihatan pemimpin bermewah mewahan apabila dilantik sebagai pemimpin kerajaan. Rakyat kurang suka pemimpin begini dalam keadaan rakyat susah dan ramai yang tidak meningkat ekonomi.

27- Perjalanan tugasan kepimpinan ramai menteri dan pemimpin PH tidak tersusun dan bercelaru.

28- Isu lantikan Perdana Menteri ke 8 sering menyebabkan perbalahan sesama ahli arti dalam PH.

29- Terbelit dengan keadaan sendiri. Akhirnya menyusahkan Tun Mahathir dan memalukan PH dan Kerajaan Malaysia.

30- Kenyataan berkaitan ketenteraan negara sering memalukan dan memburukkan negara.

31- Kelemahan menangani isu masaalah pencemaran air sehingga MB PH meletakkan jawatan.

32- Tiada peningkatan kadar perlancongan asing ke tanah air dan lemah mempromosikan perlancongan Malaysia.

33- Perlaksanaan undang-undang yang jelas mempunyai double standard. Mereka yang pro bersama Kerajaan dilepaskan dan senang dibiarkan manakala seteru dilaksanakan dengan cukup tegas.

34- Pemimpin dan menteri PH lebih senang mengambil pekerja asing berbanding menaiktarak pekerja tempatan dan memperbanyakkan peluang pekerjaan buat rakyat.

35- PH gagal mengatasi masaalah perbezaan kaum dan suku. Sering tercetus dari pemimpin PH sendiri isu perkauman dan agama Islam sehingga menaikan rasa tidak puas hati rakyat.

36- Penumpuan kepada belia dan program sukan berkurangan dan sering membangkitkan hal lama waktu yang sama belia, remaja dan orang muda diabaikan dari menjadi asset utama negara yang berpotensi meningkatkan perkembangan baik orang muda.

37- Kilang arak dan pusat judi masih berluasan tanpa kawalan.

38- Isu Bahasa melayu dipandang remeh sehingga terbitnya kes yang jelas pemimpin tidak menghormati Bahasa Melayu sebagai Bahasa utama dan rasmi.

39- Program meningkatkan keusahawanan rakyat sudah mula berkurangan tetapi lebih menumpu kepada idea yang pelik dan tidak relevan.

40- Minyak tidak turun seperti yang dijanjikan dan wujud pelbagai cukai baru secara halus menyebabkan kenaikan beberapa barang pengguna.

41- Pemimpin PH tidak mengikut banyak prosedur dalam Parlimen sehingga mencadangkan beberapa usul yang tidak mengikut peraturan parlimen.

42- Lembab dan lambat dalam menangani isu semasa rakyat sehingga pelbagai perkara yang memburukkan nama Malaysia dapat dimainkan oleh orang asing.

43- Perbalahan yang ketara antara pemimpin parti komponen dalaman menyebabkan masa dihabiskan bukan lagi untuk meningkatkan tugasan untuk rakyat.

44- Berpolitik didalam masjid dan rumah ibadat. Apabila timbul mana-mana PRK maka masjid dijadikan tempat untuk meraih undi politik kepartian PH.

45- Sering meletakkan bukan Islam sebagai pakar dan jawatan penting sedangkan wujud ramai umat Islam yang lebih berkelayakan.

46- Meletakkan pemimpin parti komponen PH yang kalah ke dalam institusi dakwah islam lantas menjadikan institusi dakwah Islam sebagai medan politik jumud kepartian dan sering menimbulkan perkelahian.

47- Pemimpin PH amat suka perbuatan cabar mencabar dan kritik mengritik yang tidak berasas. Bersikap membalas dendam secara halus seolahi sangat sakit hati kepada pihak lain.

48- Kerajaan lambat menyelesaikan kes 1MDB dan pelbagai kes lain yang berprofil tinggi sedangkan bukti dikatakan telah cukup.

49- Melebihkan peruntukan untuk agama selain Islam dalam pendidikan sedangkan institusi pendidikan Islam dikurangkan peruntukan bahkan umpama di-anaktirikan serta sering bersikap seperti mahu membalas dendam.

50- Orang PH sering bertolenransi dengan orang bukan Islam yang jenis menolak Islam tetapi bersikap tegas dan menyerang umat Islam yang jelas mematuhi undang-undang. Bersikap lembut dengan LGBT, Liberal dan ajaran songsang namun waktu yang sangat garang dan menyerang juga mengherdik umat Islam dan bangsa melayu.

Comments

Popular posts from this blog

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee....

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee.... Oleh: Noor Hasilah Ismail Lagu Putus Sudah Kasih Sayang akan diingati oleh balu Allahyarham Nasir P Ramlee, Suria Bakar, kerana lagu itulah yang dinyanyikannya untuk menidurkan Allahyarham sejak beberapa bulan lalu. "Sejak pulang dari klinik tiga bulan lalu kerana serangan sakit jantung, dia sering meminta saya menyanyikan lagu itu sebelum tidur tetapi apabila saya menyanyi, dia akan ketawa dan mengatakan suara saya tidak sedap," kata Suria, 44. "Saya telah berkahwin dengannya selama 20 tahun, dan Allahyarham memang suka bergurau. Tetapi sejak beberapa bulan lalu dia sering bergurau tentang kematian dan saya memberitahunya sekiranya dia pergi, maka putuslah sudah kasih sayang. Tetapi Allahyarham ketawa dan berkata, "Kalau Babah tak ada, kahwinlah lagi," dan saya sering memarahinya kerana gurauan yang keterlaluan itu," tambahnya. Menurut Suria kali terakhir Allahyarham sakit teruk ialah pada bulan puasa. Menurutnya All

Seks Luar Tabii Dan Curang Kepada Isteri Adalah Dosa Besar Dan Suatu Jenayah

Semalam di hadapan 3,000 penyokongnya di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata dia tahu siapa dalang penyebaran video seks luar tabii yang dikaitkan dengannya. Dia juga telah berkata ini adalah konspirasi politik untuk menjatuhkannya. Ketua Polis Negara Hamid Bador pula bersetuju dengannya. Azmin dan Hamid Bador kedua-duanya adalah penyokong tegar Dr. Mahathir. Kepada Azmin dan Ketua Polis Negara, sebenarnya isu ini mudah sahaja: Perkara pokok dan isu utamanya adalah adakah Azmin buat perkara terkutuk itu atau tidak? Jika dia buat, dia tidak boleh salahkan orang lain apabila orang itu menunjukkan salahlaku jenayah tersebut. Jika seseorang ditangkap merogol melalui rakaman CCTV yang diletak oleh penyelia bangunan, takkan perogol itu mahu salahkan penyelia bangunan itu kerana melapor dan "berkonspirasi" ke atas dirinya? Jika ada perangkap dan konspirasi jahat untuk menjatuhkan anda sekalipun, sekiranya anda betul seorang alim dan warak dengan

Jenazah Allahyarham Datuk Ismail Hutson selamat dikebumikan

KUALA LUMPUR 21 Julai - Jenazah Presiden Persatuan Zoologikal Malaysia (MZS), Datuk Ismail Hutson, 72, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Seksyen 9, Kota Damansara di sini, kira-kira pukul 12.30 tengah hari ini. Ismail atau nama sebenarnya, Ismail Omar yang juga merupakan seorang pelakon dan terkenal menerusi drama bersiri Anjang Aki meninggal dunia akibat penyakit leukemia dan komplikasi jantung di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya, Selangor pukul 1.17 pagi ini. Beliau meninggalkan dua balu, Zaiton Othman, 67, dan Hafizah Hasbullah, 45 dan tujuh anak iaitu Siti Khatijah; Osman; Faridah; Siti Mariam; Siti Norhayati; Ismail Kamal dan Mohd. Norfitri. Ketika ditemui pemberita, anak ketiga Allahyarham, Faridah, 38, memberitahu, mereka sekeluarga reda dengan berita tersebut selepas doktor memberitahu keadaan kesihatan bapanya semakin teruk. "Arwah dimasukkan ke hospital sejak 10 hari lalu selepas demamnya tidak surut. Selain leukemia yang dihidapinya sejak tahun