Skip to main content

BAGI YANG MENUNGGU ULASAN SAYA TENTANG KABINET TSMY 2020

Berhenti menunggu, saya takkan buat sebarang ulasan hari ini.  Saya kasi peluang anda bergembira dapat kabinet baru dulu. Saya tak fikir rakyat Malaysia yang gembira dengan kejatuhan DAP boleh menerima analisa jujur saya yang mempunyai kesan pro dan kontra akibat penyertaan Muafakat Nasional didalam Kabinet Perikatan Nasional ini.

 Enjoy dulu, lepas tu kita baru fikir macamana nak pertahan geng semburit yang dah jadi geng kita, geng kereta terbang yang dah jadi geng kita, geng tembak babi yang sekarang dah jadi geng kita, geng Mak Lampir yang kini jadi geng kita, geng tipu sijil yang kini jadi geng kita, geng liberal yang kini jadi geng kita, geng wahabi yang kini jadi geng kita, geng rogol amah yang kini jadi geng kita dan macam-macam masalah lain yang terpaksa kita pikul kerana tidak dapat bersabar sikit menunggu PRU15 untuk berkuasa. 

Buat sementara waktu ni, berhentilah minta Parlimen Dibubarkan, kerana jika parlimen dibubarkan sekarang, keputusannya belum tentu memihak kepada kita sepertimana sebelum berlakunya peristiwa kerjasama dengan PPBM. Relax, sokong dulu Kerajaan Perikatan Nasional ini jika mereka buat benda yang baik, jika mereka buat benda yang tidak baik atau memudaratkan rakyat, kita tegur dan bagi peringatan.

Jika ditanya kepada saya apakah perkara yang paling menggembirakan di dalam pembentukan kerajaan baru ini, maka inilah jawapan saya.

Perkara pertama yang paling menggembirakan ialah:

(1) Menyaksikan jawatan Menteri Kewangan yang sebelum ini disandang oleh YB Lim Guan Eng kini disandang oleh YM Tengku Dato’ Sri Zafrul Tengku Abdul Aziz.

(2) Menyaksikan jawatan Menteri Komunikasi dan Multimedia yang sebelum ini disandang oleh YB Gobind Singh Deo kini disandang oleh YB Dato’ Seri Saifuddin bin Abdullah.

(3) Menyaksikan jawatan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi yang sebelum ini disandang oleh YB Teresa Kok kini disandang oleh YB Dato’ Dr Mohd Khairuddin Bin Aman Razali.

(4) Menyaksikan jawatan Menteri Alam Sekitar, Menteri Tenaga dan Sumber Asli dan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi yang sebelum ini disandang oleh YB Yeo Bee Yin dan YB Dr A. Xavier Jayakumar kini disandang oleh YB Dato’ Tuan Ibrahim Bin Tuan Man, YB Dato’ Dr Shamsul Anuar Hj Nasarah dan YB Khairy Jamaluddin.

(5) Menyaksikan jawatan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang) yang sebelum ini disandang oleh YB Datuk Liew Vui Keong kini disandang oleh YB Dato’ Takiyuddin Bin Hassan.

(6) Menyaksikan jawatan Menteri Perpaduan Negara yang sebelum ini disandang oleh YB Senator Waytha Moorthy A/L Ponnusamy kini disandang oleh YB Datuk Halimah Binti Mohamed Sadique.

(7) Menyaksikan jawatan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri yang sebelum ini disandang oleh YB Datuk Darell Leiking kini disandang oleh YB Dato' Seri Mohamed Azmin Ali.
L
(8) Menyaksikan jawatan Menteri Kerja Raya yang sebelum ini disandang oleh YB Baru Bian kini disandang oleh YB Dato' Sri Haji Fadillah Yusof.





Comments

Popular posts from this blog

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee....

Permintaan terakhir Nasir P.Ramlee.... Oleh: Noor Hasilah Ismail Lagu Putus Sudah Kasih Sayang akan diingati oleh balu Allahyarham Nasir P Ramlee, Suria Bakar, kerana lagu itulah yang dinyanyikannya untuk menidurkan Allahyarham sejak beberapa bulan lalu. "Sejak pulang dari klinik tiga bulan lalu kerana serangan sakit jantung, dia sering meminta saya menyanyikan lagu itu sebelum tidur tetapi apabila saya menyanyi, dia akan ketawa dan mengatakan suara saya tidak sedap," kata Suria, 44. "Saya telah berkahwin dengannya selama 20 tahun, dan Allahyarham memang suka bergurau. Tetapi sejak beberapa bulan lalu dia sering bergurau tentang kematian dan saya memberitahunya sekiranya dia pergi, maka putuslah sudah kasih sayang. Tetapi Allahyarham ketawa dan berkata, "Kalau Babah tak ada, kahwinlah lagi," dan saya sering memarahinya kerana gurauan yang keterlaluan itu," tambahnya. Menurut Suria kali terakhir Allahyarham sakit teruk ialah pada bulan puasa. Menurutnya All

Seks Luar Tabii Dan Curang Kepada Isteri Adalah Dosa Besar Dan Suatu Jenayah

Semalam di hadapan 3,000 penyokongnya di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor, Azmin Ali berkata dia tahu siapa dalang penyebaran video seks luar tabii yang dikaitkan dengannya. Dia juga telah berkata ini adalah konspirasi politik untuk menjatuhkannya. Ketua Polis Negara Hamid Bador pula bersetuju dengannya. Azmin dan Hamid Bador kedua-duanya adalah penyokong tegar Dr. Mahathir. Kepada Azmin dan Ketua Polis Negara, sebenarnya isu ini mudah sahaja: Perkara pokok dan isu utamanya adalah adakah Azmin buat perkara terkutuk itu atau tidak? Jika dia buat, dia tidak boleh salahkan orang lain apabila orang itu menunjukkan salahlaku jenayah tersebut. Jika seseorang ditangkap merogol melalui rakaman CCTV yang diletak oleh penyelia bangunan, takkan perogol itu mahu salahkan penyelia bangunan itu kerana melapor dan "berkonspirasi" ke atas dirinya? Jika ada perangkap dan konspirasi jahat untuk menjatuhkan anda sekalipun, sekiranya anda betul seorang alim dan warak dengan

Jenazah Allahyarham Datuk Ismail Hutson selamat dikebumikan

KUALA LUMPUR 21 Julai - Jenazah Presiden Persatuan Zoologikal Malaysia (MZS), Datuk Ismail Hutson, 72, selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Seksyen 9, Kota Damansara di sini, kira-kira pukul 12.30 tengah hari ini. Ismail atau nama sebenarnya, Ismail Omar yang juga merupakan seorang pelakon dan terkenal menerusi drama bersiri Anjang Aki meninggal dunia akibat penyakit leukemia dan komplikasi jantung di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya, Selangor pukul 1.17 pagi ini. Beliau meninggalkan dua balu, Zaiton Othman, 67, dan Hafizah Hasbullah, 45 dan tujuh anak iaitu Siti Khatijah; Osman; Faridah; Siti Mariam; Siti Norhayati; Ismail Kamal dan Mohd. Norfitri. Ketika ditemui pemberita, anak ketiga Allahyarham, Faridah, 38, memberitahu, mereka sekeluarga reda dengan berita tersebut selepas doktor memberitahu keadaan kesihatan bapanya semakin teruk. "Arwah dimasukkan ke hospital sejak 10 hari lalu selepas demamnya tidak surut. Selain leukemia yang dihidapinya sejak tahun